Tuesday 23 August 2011

Makanan Tambahan

Salam semua…..
Makanan tambahan atau supplemen ni penting juga la bagi aku sekarang ni, sebab lepas menjalani kimiterapi dulu badan terlalu lemah, so aku perlukan satu supplemen yg boleh bantu aku untuk melaksanakan kerja harian. so aku terjumpa multivitamin Daily (Amway). sampai sekarang aku ambik. memang bagus la kesannya pada aku, tak rasa letih, bangun pagi segar jer, lps tu senang nak buang toksid-toksid dalam badan aku, lepas tu jarang dapat demam atau sakit2 lain la. kiranya antibodi makin kuat. Alhamdulilah……
Selain tu sekarang ni aku makan habastus Sauda sama ada dlm bentuk minyak atau kapsul. so, aku percaya makanan ni dpt membantu menentang sel kanser dan meningkat tahap antibodi yg diperlukan oleh badan kita. aku banyak amalkan pemakanan yg disyorkan dlm Islam, so tak ragu-ragu la kan. Aku juga selalu makan madu, kismis, kurma dan sayuran2 organik….. satu lagi aku amalkan minum minyak kelapa dara. mmg banyak la kebaikan minyak ni. nanti aku share apa kebaikannya di entry lain ya..
Bagi yg sekarang ni dalam proses rawatan atau sedang berhadapan dengan penyakit kanser ini, jangan panik (walaupun hakikatnya kita takut), sbb setiap penyakit kita kena lawan dengan semangat. kerana kalau semangat kita lebih kuat dari penyakit kita, insyaalah kita akan sembuh. banyakkan berzikir dan mohon doa kepada Allah dipermudahkan segala urusan rawatan kita, insyaallah akan dibantu dan sentiasa mendapat pertolongan di saat kita memerlukan.aku sedia menjadi rakan-rakan yg senasib…boleh berjumpa saya di facebook @ email : wazierasid@yahoo.com. untk berkongsi atau meluahkan perasaan setakat yg termampu aku tolong.
Salam jumpa lagi…..

No comments:

Post a Comment